Het opschalen van je bedrijf ten koste laten gaan van je klanten?

Het opschalen van je bedrijf ten koste laten gaan van je klanten

Voordat ik mijn relaas begin, wil ik toch even iets verduidelijken: ik ben een groot fan van opschalen! Als ondernemer is tijd nu eenmaal je kostbaarste bezit! Tegelijkertijd wil ik ook zeggen dat dit opschalen niet ten koste van alles moet gaan…   Wat is opschalen? Als je je bedrijf opschaalt, zorg je ervoor dat…

Lees Verder →

Ondernemen is…

ondernemen is

Gisteren stelde ik op mijn Facebookpagina de vraag ‘Waar denk je aan bij het woord ‘Ondernemen’? De blog die ik nu schrijf, schrijf ik n.a.v. de antwoorden die ik kreeg op deze vraag! De blog is echter gestoeld op mijn visie en niet direct op die van de personen die hebben geantwoord. Al kunnen we natuurlijk…

Lees Verder →

Hoe bereik je nieuwe potentiële klanten?

Hoe bereik je nieuwe potentiële klanten?

Nieuwe potentiële klanten bereiken is helemaal niet zo moeilijk. Dat heeft alles te maken met zichtbaarheid. Hoe zichtbaarder je bent, hoe gemakkelijker je nieuwe potentiële klanten bereikt!   Social media Via social media bereik je je potentiële klanten het gemakkelijkst. Via Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Instagram,… Als jij regelmatig post en de interactie opzoekt, dan…

Lees Verder →

Tijd is het kostbaarste bezit van ondernemers

Tijd is het kostbaarste bezit van ondernemers

Alles in je bedrijf kun je vervangen. Je tijd echter niet. Als je een uur besteed hebt aan of in je bedrijf kun je dat uur niet terugkrijgen. Geld kun je vervangen door nieuw geld, bezittingen kun je vervangen, maar je tijd niet.   Tijdsmanagement Omdat je je tijd maar 1 keer kunt uitgeven,is het…

Lees Verder →

Jouw identiteit als ondernemer

Jouw identiteit als ondernemer

Wat wil jij als ondernemer? Waar word je blij van? Wat maakt jou gelukkig? Wie wil je helpen? Waarmee? Stuk voor stuk belangrijke vragen om antwoord op te krijgen als je gaat ondernemen. Wil jij een winstgevend bedrijf, dan zul je moeten zijn wie je in je allerdiepste ik ook echt bent. Om te slagen…

Lees Verder →

Ongeduld maakt meer kapot dan je lief is!

Ongeduld maakt meer kapot dan je lief is

Ondernemers willen klanten. Logisch! Probleem is dat ze het vaak direct willen. Liever gisteren dan vandaag. In principe ook logisch, alleen heeft jouw klant hier echt geen boodschap aan. Sterker nog: jouw ongeduld zal ze waarschijnlijk ver uit je buurt houden!   Handelen uit ongeduld Als jij klanten nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je nu ECHT…

Lees Verder →

Waarom membershipprogramma’s zo interessant zijn!

Membershipprogramma's

Als ondernemer kom je heel wat programma’s en cursussen tegen om je te leren ondernemen. Welke moet je nu kiezen? Dat is natuurlijk heel persoonlijk en zal voor iedereen anders zijn. Ik ben een groot fan van membershipprogramma’s en in dit artikel zal ik je vertellen waarom dat zo is!   Programma’s Veel programma’s die…

Lees Verder →

Twijfelen tot je je bedrijf op kunt doeken?

Twijfelen tot je je bedrijf kunt opdoeken?

Mijn hoofd zit vol. Mijn gedachten gaan alle kanten op. Ik wil een artikel schrijven, maar ik weet niet waarover. Ik ben al meerdere keren opnieuw begonnen, maar blijven twijfelen is geen optie! Dan maar mijn woordenstroom nu opschrijven en later een titel bedenken en ervoor zorgen dat ik een mooi zoekwoord heb. Ook zoekmachinevriendelijk…

Lees Verder →

Facebookmarketing: een kwestie van een lange adem?

Facebookmarketing: een kwestie van een lange adem?

Inmiddels is de challenge met ruim 800 deelnemers afgelopen! We waren bezig om 31 Facebookposts te maken in 5 dagen. Het maken van Facebookposts is belangrijk bij een goede Facebookmarketing. Tegelijkertijd hielpen we elkaar om elke dag een post in bereik te boosten! Deelnemers hebben ook geleerd tijdens de challenge om te zien hoe een…

Lees Verder →

Zichtbaarder worden door het organiseren van een challenge

Zichtbaarder worden door het organiseren van een challenge

Degenen die mij al langer volgen, weten intussen wel dat ik dol ben op het organiseren van challenges. Bij elke challenge die ik organiseer, ben ik erg zichtbaar voor de deelnemers. Hierdoor kom ik namelijk in contact met mijn ideale klant. Ik leer beter wat ze bezighoudt en daarnaast maakt dit mij heel erg zichtbaar. Dat…

Lees Verder →

Page 3 of 5