Hoe je ervoor zorgt dat je kansen niet laat liggen op Facebook…

Kansen

Op Facebook laten heel veel paginabeheerders/ ondernemers kansen liggen. Ze gebruiken Facebook teveel als platform zoals individuen dat zouden doen. De eerste fout die ik vaak tegenkom is dat ondernemers hun zakelijke pagina niet aan hun profiel linken. Weet je niet hoe je dit moet doen, kijk dan eens naar deze video.

 

Kansen laten liggen door intuïtief te reageren

Vervolgens reageren ondernemers vaak intuïtief op vragen die gesteld worden door anderen. Zowel in groepen als op pagina’s als op persoonlijke accounts. Vanmorgen postte ik deze Facebookpost en hier reageerden in ieder geval 6 coaches op het gebied van gezondheid/ voeding op. Dat weet ik, omdat ik het van de meesten al wist en van sommigen, omdat ik het heb opgezocht. Als ik ze niet zou kennen, zou ik op basis van de antwoorden het kunnen weten van 2 van de 6. Zonde…

Als jij reageert op een post vanuit jouw expertise, dan is het belangrijk dat NO MATTER WHAT die expertise ALTIJD blijkt uit jouw uitlatingen. Door te reageren, kun je namelijk weer jouw bedrijf in de kijker zetten. Dat hoeft helemaal niet op een spammy manier, waarbij je direct je links plaatst en wat probeert te verkopen, dat kan ook door een antwoord te geven dat deze expertise onderschrijft.

En als je dan jouw profiel en jouw pagina hebt gekoppeld, dan zien mensen in één oogopslag jouw pagina staan als ze je opzoeken, omdat je ze nieuwsgierig hebt gemaakt naar jou. Dat zijn natuurlijk niet alleen de mensen die de post plaatsen waar jij op reageert, maar dat kunnen ook mensen zijn die tot jouw doelgroep behoren en de post ook onder ogen krijgen. De betreffende post heeft bijvoorbeeld in een paar uur tijd 923 mensen bereikt. Daar kunnen heel goed mensen tussen zitten die tot jouw doelgroep behoren!

Ik heb vandaag ook een Facebook live gegeven over dit onderwerp, die je hieronder terug kunt zien.

 

 

Overal liggen kansen voor het oprapen

Kansen liggen overal te wachten… Het is verstandig om je hiervan bewust te worden, zodat je ook met andere ogen gaat kijken en die kansen ziet liggen en gaat benutten. Neem bijvoorbeeld als doel om elke dag 2 kansen op Facebook te zien en te benutten om bekender te worden op Facebook door te reageren op posts van anderen. Dat kunnen posts zijn in groepen, op pagina’s en op persoonlijke accounts.

Hierdoor zien weer andere mensen jou dan wanneer je alleen zou reageren op posts op jouw pagina, profiel en groep! En op een gegeven moment, hoef je dit niet eens meer bewust te doen. Dan merk je ineens dat je al een aantal keer op een professionele manier hebt gereageerd op andermans posts. Dat is waar je naartoe wilt gaan. Je wil dat dit een automatisme wordt, want ook hierdoor kun je je pagina en dus ook je bedrijf weer sneller laten groeien!

 

Wil jij meer Facebook- en andere ondernemerstips? Vraag dan hier gratis de Facebook EHBO Kit aan. Je komt dan ook op mijn mailinglijst en ik stuur regelmatig tips& tricks over Facebook en ondernemen.

Daarnaast zou ik het tof vinden als je (als je ondernemer bent) deze enquête voor me in zou willen vullen over hetgeen jij zou willen weten over het creëren, lanceren en verkopen van jouw dienst/product. Op 14 augustus 2018 van 13.30 uur tot 15.30 uur, wil ik een betaalde online masterclass gaan geven over dit onderwerp en als jij de enquête invult, mag jij GRATIS meedoen aan de live masterclass! Het invullen kost maximaal 3 minuten van je tijd!

 

Heb jij een vraag, comment of gewoon een leuke reactie? Laat het hier dan achter!

Leave A Response

* Denotes Required Field