Klanten krijgen met low-end producten

Klanten krijgen 

Als bedrijf wil je klanten krijgen. Klanten, zodat je ook echt een bedrijf bent. Zonder klanten zal jouw bedrijf een (dure) hobby zijn. Maar hoe doe je dat nu? Hoe kun je er nu voor zorgen dat mensen inderdaad klant van je worden? Afgelopen donderdag heb ik er al een Facebook Live over gegeven van ongeveer een uur. Hieronder kun je deze terugkijken. Het ging over klanten krijgen in het algemeen, al heb ik het ook gehad over de verkoop van low-end producten!

 

Klanten Krijgen

In deze live ga ik je meer vertellen over het krijgen van klanten. Hoe doe je dit? Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen geïnteresseerd raken en hoe kun je er vervolgens voor zorgen dat ze ook geïnteresseerd raken in jouw diensten/producten?Wil je meedoen aan één van de 2 programma's (Op Naar Meer Klanten In 52 Weken en Creëer, Lanceer en Verkoop jouw Dienst/Product in 6 Weken', waar ik het over had, kijk dan op: http://opnaarmeerklanten.nl/klantenkrijgen/

Geplaatst door Op naar meer klanten op woensdag 3 januari 2018

Mindset

Een hele belangrijke hierbij is je mindset. Als jij niks verkoopt, zul je geen klanten krijgen, want die weten niet eens dat je bestaat! Je zult dus actief moeten zijn in het verkopen.

Nu weet ik dat er heel veel ondernemers zijn met een e-maillijst, die niet durven te verkopen. Ze zijn bang dat mensen zich weer af gaan melden van hun lijst. Ze voelen zich dan afgewezen.

Maar bekijk het eens van een andere kant: mensen die zich afmelden van je lijst, zodra je een salesmail verstuurt, zullen (nu) toch geen klant van je worden. Moet je daarom niet aan sales doen? Moet je dan willen dat ze op je lijst staan? Hoe ‘schoner’ je lijst, hoe groter het percentage dat daadwerkelijk bij je koopt wordt.

En hoe je het ook wendt of keert: als je een grote lijst hebt, betaal je meer bij de e-maildienst die je hebt. Dan heb je dus meer aan mensen die ECHT geïnteresseerd zijn, dan aan mensen die zich ooit hebben ingeschreven, maar de interesse zijn verloren.

Je moet natuurlijk niet alleen maar verkoopmails sturen. Geef mensen op je lijst vooral veel waarde. Help ze verder met je mails, zodat ze er ook echt iets aan hebben om op je lijst te staan. En als je dan ook een keer iets aanbiedt, dat bij ze past, zullen ze alsnog klant bij je worden.

Soms gaat er een jaar of langer overheen, maar vaak gebeurt het op een bepaald moment wel. Tenminste…als je ze dus in die tijd waarde blijft geven!

 

Low-end producten

Veel ondernemerscoaches hebben het vooral over het verkopen van duurdere diensten en producten. Het probleem hierbij is, is dat je daar zelf een andere mindset voor nodig hebt. Je moet echt overtuigd zijn van de waarde die je hierin biedt, anders heeft het nog geen zin. Voor veel ondernemers spelen dan gevoelens van twijfel. ‘Ben ik het wel waard?’ of ‘Kan ik de verwachtingen wel waarmaken?’

Daarnaast duurt het vaak langer voordat potentiële klanten je genoeg vertrouwen voor ze daadwerkelijk iets bij je aanschaffen. Daarbij moeten ze ook zichzelf vertrouwen bij een grotere investering. Ook dat kan namelijk nog weleens tegenvallen! Ze willen natuurlijk wel hun investering eruit halen!

Waarom niet beginnen met het aanbieden van low-end producten. Low-end producten zijn producten die niet meer dan €97,- kosten. Er zijn ondernemers die hier een heel imperium door hebben opgebouwd!

Het kost minder tijd en energie om deze producten te maken, je kunt het helemaal automatiseren en je kunt het later voor nog veel meer doeleinden inzetten! Denk bijvoorbeeld aan het geven als bonus bij duurdere programma’s en diensten of aan het bundelen van meerdere producten voor een aantrekkelijke prijs.

Het belangrijkste bij low-end producten (en ook bij duurdere diensten/producten) is ervoor te zorgen dat mensen heel snel klant worden en VEEL MEER WAARDE KRIJGEN DAN ZE VERWACHTEN! En geef ze dan nog wat meer…

Op die manier kun je erop rekenen dat mensen echte fans en ambassadeurs gaan worden van je bedrijf! Ze zullen veel vaker van je willen gaan kopen en zullen je aanbevelen. Je e-maillijst groeit, je bekendheid groeit en ook je klantenbestand zal groeien!

Op maandag 29 januari geef ik de online workshop ‘Creeer en Verkoop Low-End Producten tegen een low-end prijs. Lees er hier meer over.

Tot en met morgen kun je een deelname aan deze workshop winnen via mijn Facebookpagina!  Hier kun je meedoen.

Doe je mee?

 

 

Heb jij een vraag, comment of gewoon een leuke reactie? Laat het hier dan achter!

Leave A Response

* Denotes Required Field