Voor wie schrijf jij je teksten?

Sexy Sales Teksten

Teksten

Heb jij al een klantmagneet? Wordt deze ook regelmatig aangevraagd?

Vaak weten ondernemers niet zo goed hoe ze ervoor kunnen zorgen dat hun klantmagneet wordt aangevraagd. Ze hebben een hele mooie weggever, maar deze wordt amper aangevraagd.

Het probleem zit hem vaak niet in die klantmagneet (al denken ze vaak van wel), maar in de tekst en in de marketing. Want ook jouw GRATIS klantmagneet, wil niet iedereen zomaar downloaden. Mensen moeten er namelijk wel hun e-mailadres voor achterlaten en dat vinden ze niet zo heel fijn, als ze niet weten wat het hun op gaat leveren.

Het is een beetje zoals aan een wildvreemde je telefoonnummer geven…

 

Je potentiële klanten aanspreken met je teksten

Als eerste moeten jouw potentiële klanten zich aangesproken voelen door je tekst. Ze moeten weten dat het over hun gaat. Ze moeten zichzelf er dus in herkennen!

Daarnaast moet jouw tekst duidelijk maken wat jouw potentiële klanten eraan hebben. Het moet ze duidelijk worden wat de waarde hiervan is, voordat ze überhaupt overwegen om deze aan te schaffen!

Oké, je moet er dus voor zorgen dat mensen begrijpen wat ze eraan hebben om jouw klantmagneet te downloaden. De teksten draaien dus helemaal niet om jou en jouw bedrijf. De teksten draaien allemaal om hun beleving en hun wereld.

Je kan wel een tekst schrijven voor jezelf, maar jij hoeft de klantmagneet niet te downloaden. Je wilt dat je potentiële klanten deze gaan downloaden.

 

Teksten aan laten sluiten op beleving klant

Het is dus essentieel dat je in hun wereld stapt. Dat je weet welk probleem bij hun op de oppervlakte ligt. Ze willen in jouw teksten niet aangesproken worden op hun allerdiepste wensen en verlangens, maar op hetgeen hun NU bezighoudt.

Als ik niet meer in mijn broek pas, wil ik door een gewichtsconsulente niet aangesproken worden op mijn patronen en hoe ik die kan doorbreken, maar ik wil van die consulente weten hoe ik zo snel mogelijk weer in mijn broek pas. Ik ken die consulente namelijk helemaal niet en dan voel ik echt niet de behoefte om daar iets mee te doen!

Bovendien heb ik het druk en heb ik daar momenteel al helemaal geen tijd voor om mee bezig te zijn. Ik wil weten wat ik nu kan doen om ervoor te zorgen dat ik in hele korte tijd mijn broek weer pas. Word ik hierop aangesproken in jouw tekst en doet jouw klantmagneet wat je belooft, PAS DAN mag je me weer een stapje verder gaan helpen. Ik ken je dan, vind je leuk en vertrouw je wat meer (je hebt je belofte namelijk waargemaakt!).

Dan ben ik dus ook bereid om weer wat dieper bij mezelf naar binnen te kijken en jou misschien wel het geld te gunnen dat ervoor nodig is om weer stappen te zetten. Dan kan ik vast wel ergens een gaatje in mijn overvolle agenda vinden om met mijzelf onder jouw begeleiding aan de slag te gaan.

Snap je hoe het werkt?

Ik word pas klant na een tijdje. Daar voorafgaand ligt een proces. Jij moet weten hoe ik denk en wat ik nodig heb. Daarnaast moet jij mij laten weten door jouw tekst dat jouw klantmagneet dat voor mij gaat doen. Pas daarna volgen alle volgende stappen!

Dus wil jij weten hoe je je teksten zo schrijft dat mensen zich inderdaad gaan inschrijven voor jouw klantmagneet, meld je nu dan aan voor de 5-daagse online training ‘Schrijf een Sexy Salestekst’.

 

Social Proof in jouw teksten

Daarnaast wil ik dat je bewijs hebt. Ik ken jou namelijk niet. Ik ben best goed van vertrouwen, maar ik wil zien dat jij betrouwbaar bent en dat mensen er echt aan hebben wat jij belooft! Ik wil zien wat je gedaan hebt voor anderen! Ik kan het namelijk niet snel navragen (daar heb ik trouwens ook geen tijd voor), dus ik wil dat jij me dat laat zien in jouw tekst.

Verleden jaar heb ik deze training ook gegeven en daar heb ik onder andere deze testimonial gekregen (op de salespagina staan er meer!):

Ik heb meegedaan aan de challenge schrijf sexy sales teksten. Voordat ik aan de challenge begon merkte ik dat mijn teksten  te weinig uitnodigend waren om daadwerkelijk mijn product te verkopen. Tijdens de challenge van Sjira Porcelijn heb ik geleerd om de teksten voor mijn diensten op het gebied van cultuurverandering aantrekkelijk te schrijven. Ik heb na de challenge een publicatie geplaatst op Linkedin en veel complimenten gekregen over de tekst en nog belangrijker: reacties van potentiële klanten. Mijn doel was bereikt zo schrijven dat ik meer potentiële klanten aanspreek. Dankjewel Sjira voor je mooie leerzame programma.

Ellen Steijvers
Senvy Cultuurverandering Online

 

Weet je…ik kan wel vertellen dat het werkt, maar ja… natuurlijk vertel ik je dat het werkt. Het is niet echt onpartijdig hé, als ik het zelf opschrijf?! Met de goede bewijsvoering (en dus ECHTE mensen die te achterhalen zijn), kun je heel veel twijfels wegnemen!

 

Denk eens bij jezelf na: zijn jouw teksten wel geschreven voor jouw potentiële klanten?

 

Doe je mee?

Doe mee met de 5-daagse online training (van 13 t/m 17 november 2017) als je wilt leren hoe je ervoor zorgt dat je klantmagneet wordt aangevraagd, als je wilt weten hoe je je tripwire of een ander goedkope dienst/product verkoopt en/of als je wilt weten hoe je een advertentietekst schrijft waar jouw potentiële klanten op reageren! Hier kun je je aanmelden!

Doe je mee aan het jaarprogramma ‘Op naar meer klanten’, ‘Word een Facebookexpert!’ of heb je het challengejaarabonnement afgesloten, dan doe je sowieso mee!

Voor de overige mensen geldt: wie het eerst komt, het eerst maalt, gezien de beperkte plekken (het is voor mij namelijk erg arbeidsintensief, aangezien ik iedereen die iets plaatst in de Facebookgroep, feedback op de tekst geef!). Zo heb je na 5 dagen een goede tekst…

 

Heb jij een vraag, comment of gewoon een leuke reactie? Laat het hier dan achter!

Leave A Response

* Denotes Required Field